První příkrmy a můj způsob práce

  • Jak je to s kojením, odstavováním dítěte a se začátkem prvních příkrmů?
  • Jak často kojit když začínáme s ochutnáváním potravin?
  • Kdy je dobré dávat obilninové kaše a kdy zeleninu?
  • Jaké používat tuky a od kdy maso? Jde to i bez masa?
  • Odpovědi naleznete v ebooku, na přednášce nebo na osobní konzultaci.

Mé pohádkové začátky s příkrmy

Inspiraci ke zdravé stravě nemusíme hledat v nudné literatuře ani se nechat vědecky přesvědčit, ale stačí vrátit se k jednoduchosti a zdravému selskému rozumu.

Jak to asi dělali naši předkové, když neměli hotové skleničky s příkrmy pro naše dětičky.

Zvědavost je totiž lepší než fakta a složité tabulky nutričních hodnot, které stejně neumíme prakticky využít. Mě stačil impuls z pohádky Lotrando a Zubejda. A věta paní Konvalinkové: „Je to jen jáhelná kaše, kdo chce nášup?“

Začala jsem se zajímat, co že to ty jáhly vlastně jsou a jak to chutná. Tím začala zase moje pohádka „Jak dostat jáhly na talíř“ a od té doby jsou tam již celou řádku let a to pravidelně.

Takhle nějak vás naučím krok za krokem pracovat s novými potravinami, které jsou základem pestré stravy nejen pro vaše děti, ale i pro vás.

První příkrmy nás postaví k plotně a je to tak správně

Je standardní, že v našich podmínkách žena začíná pravidelně vařit, až s prvními příkrmy svého dítěte. Než máme děti, stravujeme se tak nějak… a každý si odpovězte jak. S dětmi je najednou vše jinak. Chceme pro ně to nejlepší a hlavně zdraví. A zde začíná cesta za zdravou stravou a zdravím, jako takovým.

Možná si pod termínem „Zdravá strava“ představujete konkrétní výživový směr, který se vám zdá složitý a neuchopitelný. Informací je mnoho a vy tak začínáte 50x a stále poprvé. Jenže teď máte dítě a chcete, aby jedlo zdravě. Chcete to dělat konečně správně, jenže nevíte, co správně vlastně je, když se všude píše něco jiného.

Třeba se to u vás odehrává podobně jako kdysi u nás.

U plotny jsem stála celé dny a snažila se vařit synovi zdravě. Opakoval se starý scénář upocené maminky v kuchyni. Vařila jsem zvlášť dětem, a snažila se, aby i ta „zdravá – u nás ještě ke všemu bezlepková, strava“ vypadala „normálně“.

Pro každého rodiče je demotivující a nikam nevedoucí patlat půl dne dokonalé mrkvové pyré a sám se odbývat rohlíkem, neboť již nic jiného nestíháte.

Tápala jsem v knihách, protože internet jsem naštěstí neměla k dispozici. Díky tomu jsem získala ucelené informace, praxi v plánování jídel a objevila jednoduchost.

Pochopila jsem, že první příkrmy v podobě, jak je známe, nemusí vyhovovat všem dětem stejně. Je mnoho možností jak nabídnout stravu dětem, neboť i první příkrmy mají své módní vlny a jen čas ukáže, zda to či ono bylo správně.

A právě proto své 20 leté prověřené zkušenosti předávám dál.

Osobně vnímám, že z dlouhodobého hlediska strava musí být snadná na přípravu a v kuchyni nás to musí bavit. Jak na to jinak, vám ráda předám na přednášce nebo při individuální konzultaci.

Pojďte se naučit jednoduchý způsob přípravy pokrmů pro vaše dítě i pro vás.

Ušetříte čas, nervy a ještě vás to bude bavit.

Těším se na vás Martina